Raportti: Benny Johnsonia syytettiin plagioinnista (jälleen)

Etiikka Ja Luottamus

Benny Johnson puhuu vuoden 2016 konservatiivisen poliittisen toimintakonferenssissa (CPAC) National Harborissa, Marylandissa. (Kuva: Gage Skidmore, Flickr)

Independent Journal Review -lehden työntekijät syyttivät Benny Johnsonia plagioinnista vuonna 2015, vain vuosi sen jälkeen, kun BuzzFeed erotti hänet kymmenien muiden sivustojen kopioinnista. tarina julkaistu tiistaina kirjoittanut Business Insider.

Johnson, kuka liittyi Independent Journal Review -sivustoon vuonna 2015 sen jälkeen kun hänet päästettiin irti BuzzFeedistä 41 esimerkkiä plagioinnista Kollegansa syytti marraskuussa 2015, että hän kopioi osan artikkelista Yhdysvaltain edustaja Cathy McMorris Rodgersistä (R-Washington) tarinan mukaan.

Artikkelissa mainittiin GOP-lähteet, jotka sanoivat olevansa mahdollinen ehdokas John Boehnerin seuraajaksi parlamentin puhujana. Lähteiden mukaan Johnson oli nostanut osan Washingtonin osavaltion edustajan elämäkerrasta tarinaa varten.

Kyseinen sisältö löydettiin ja puhdistettiin tarinan julkaisemisen jälkeen, asiaan perehtynyt lähde kertoi. Alareunassa olevan epämääräisen toimittajan huomautuksen mukaan tarina oli päivitetty.

haudata ledi tai lyijy

Business Insider sisälsi myös kuvakaappauksen pikaviestikeskustelusta entisen IJR: n päätoimittajan Bubba Atkinsonin ja IJR: n henkilöstön välillä, jonka henkilöllisyys muokattiin ja jossa Atkinson kysyi plagiointisyytöksistä.

'Kerro minulle Bennyn plagioinnista ja miksi kuulen juuri siitä', Atkinson kirjoitti kuvakaappauksen mukaan.

Kumpikaan Johnson tai Atkinson ei vastannut kommentteihin, jotka pyysivät kommentteja tiistaina.

Johnson, virustoimittaja Kyle Becker ja sisältötoimittaja Becca Lower keskeytettiin IJR: stä sivuston jälkeen julkaisi tarinan Viime viikolla Barack Obaman hiljattaisella Havaijin-matkalla oli jotain tekemistä liittovaltion tuomarin päätöksen kanssa estää presidentti Trumpin maahanmuuttomääräys Business Insiderin mukaan. IJR veti lopulta tarinan, mutta kongressin toimittaja Joe Perticone erosi edelleen huolesta, että se olisi vahingoittanut sivuston uskottavuutta.

IJR, oikea-keskinen verkkosivusto haluaa olla merkittävä Beltway-mediasoitin , näki sen omaisuuden kohoavan Trumpin hallinnon alla ennen viimeaikaista julkista myllerrystä.

Johnson laski korkean profiilin kauhan tammikuussa, kun hän raportoitu , ennen kaikkia muita pistorasioita , että presidentti Trump oli nimittämässä Neil Gorsuchia paikalle korkeimmassa oikeudessa.

IJR oli myös ainoa uutistoimisto, jolla oli lupa matkustaa ulkoministeri Rex Tillersonin kanssa äskettäisen Aasian-matkansa aikana.