Kuvakaappaus Parler-viestistä Tucker Carlsonin poistumisesta Fox Newsista on väärennös

Tosiseikkojen Tarkistus

Väärennetyssä kuvakaappauksessa Tucker Carlson ilmoittaa aloittavansa NewsMaxissa ensi kuussa.

Tucker Carlson, Tucker Carlson Tonight -tapahtuman isäntä, poseeraa valokuville Fox News Channel -studiossa New Yorkissa tänä 2. maaliskuuta 2017. (AP-valokuva / Richard Drew, tiedosto)

Innokkaat katsojat Tucker Carlsonin Fox Newsin iltaohjelmasta ovat onnellisia: Isäntä ei poistu verkosta huolimatta sosiaalisessa mediassa pyörivistä huhuista.

15. marraskuuta Facebook-viesti näyttää kuvakaappauksen, joka näyttää olevan Carlsonin viesti Parlerista, konservatiivien suosimasta sosiaalisen median alustasta.

”Amerikkalaiset puhuivat totuutensa. Fox News on ohi ”, kuvakaappaus kertoo. 'Aloitan NewsMaxista ensi kuussa.'

New York Timesin toimittaja eroaa

'Hyvä uutinen', kuvateksti sanoo Facebook-viestissä. 'TUCKER CARLSON SIIRTYY UUTISIIN MAX. MITÄ TOTUUS EDELTÄÄ. '

Viesti merkittiin osaksi Facebookin pyrkimyksiä torjua vääriä uutisia ja väärää tietoa uutissyötteessään. ( Lue lisää kumppanuudestamme Facebookin kanssa. )

(Näyttökuva, Facebook)

Fox Newsin jälkeen ennustettu että Joe Biden voittaa vaalit presidentti Donald Trumpia vastaan, jotkut konservatiivit ovat parvenneet NewsMaxille, konservatiiviselle televisioverkolle, joka ei ole julistanut voittajaksi. Mutta Carlson ei lähde Fox Newsista liittymään NewsMaxiin - Parler-viesti on väärennös.

kuoli chuck norris?

Käyttäjänimi väärässä Parler-viestissä on @TuckerCralson - ei @TuckerCarlson, joka on isännän todellinen Parler-kahva . Todellinen Carlson ei myöskään ole kirjoittanut Fox Newsin jättämisestä NewsMaxiin.

donald trump tosiasia tarkistaa washington post

Pyysimme Fox Newsia kommentoimaan, mutta se ei toimittanut sitä levyllä.

Väärennetty Carlson Parler -tili luotiin viisi päivää sitten ja on listattu yksityiseksi . Emme voineet tarkistaa, onko tili julkaissut väärän viestin.

Vaalien jälkeen Parler on nähnyt käyttäjien virtaa kun valtavirran sosiaalisen median alustat, kuten Facebook ja Twitter, torjuvat poliittista väärää tietoa. Mukaan Keskustele yhteisön ohjeista , käyttäjät eivät saa käyttää 'toisen henkilön nimeä tai ulkonäköä sekavalla tai harhaanjohtavalla tavalla'.

Silti useat konservatiiviset poliitikot ovat viime aikoina olleet väärennettyjen Parler-virkojen kohteena.

Kuvakaappaus Lähetetty Facebookiin 13. marraskuuta vaikutti siltä, ​​että senaattori Kelly Loeffler, R-Ga., sanoi 'mustien ei pitäisi antaa äänestää' Parlerin viestissä. Valheellinen profiili Mississippi Gov.Tate Reevesille on myös tehnyt kierrokset sosiaalisessa mediassa. Politico löydetty useita vastaavia väärennettyjä tilejä GOP: n virkamiehille kesän aikana.

'Älä oleta, että Parlerin kuvakaappaukset ovat todellisia', sanoi NBC Newsin toimittaja Ben Collins 15. marraskuuta twiitti . 'Voit vaihtaa tilisi nimen näyttääkseen haluamasi henkilön siellä.'

miten päästä eroon twitter-luetteloista

Otimme yhteyttä Parleriin kommentoimaan, mutta emme ole vielä kuulleet.

Facebook-viesti on epätarkka ja naurettava. Arvostamme sitä Pants on Fire!

Tämä artikkeli julkaistaan ​​uudelleen luvalla, ja se ilmestyi alun perin tässä . PolitiFact on osa Poynter-instituuttia. Katso tämän artikkelin lähteet tässä ja enemmän heidän tosiseikkojen tarkastuksistaan tässä .