Wall Street Journal ei hyväksy Donald Trumpia

Raportointi Ja Muokkaus

Uutiset Rebekah Brooksin eroamisesta näkyvät Fox News -luettelossa rakennuksessa, joka sijaitsee News Corp: n pääkonttorissa perjantaina 15. heinäkuuta 2011 New Yorkissa. (AP-valokuva / Mary Altaffer)

Sisään toimituksellinen sunnuntaina The Wall Street Journalin oikeanpuoleinen toimitussivu teki selväksi, että se ei tue republikaanien tai demokraattien presidenttiehdokkaita.

Pääkirjoituksen otsikolla 'Trumpin uhkapeli' sanotaan, että Trumpin puheenjohtajakauden pää on 'poliittinen häiriö', johon liittyy 'ilmeisiä henkilökohtaisia ​​puutteita'. Äänestys Hillary Clintonille sitä vastoin toimittaa 'vielä neljä vuotta raakaa progressiivista hallitusta' toimituksen mukaan:



Murtunut Washington on ravisteltava ja keskityttävä yleiseen etuun, ja kuka voisi paremmin tehdä sen kuin ulkopuolinen, jota kukaan poliittinen puolue ei näe? Jos vain tämä uudistusmahdollisuus ei saavuttu puutteellisena persoonana, jolla on vähän vakaumuksia ja vähän tietoa maailmasta.

Wall Street Journal ei ole hyväksynyt ehdokasta koska se tuki Herbert Hooveria , republikaani, vuonna 1928. Mutta The New York Post, jonka omistaa myös Rupert Murdochin News Corp, hyväksyi Trumpin aiemmin tänä vuonna tehdyn ensisijaisen tarjouksensa aikana.

Sunnuntaina myös The Wall Street Journal julkaisi toisen toimituksen otsikolla 'Clintonin kustannukset', joka tarjosi luettelon seurauksista äänestettäessä demokraattisen ehdokkaan puolesta.

Toimituskunnat ovat suosineet ylivoimaisesti Clintonia tänä vuonna, ja ainakin 57 suurta sanomalehteä tukee demokraattista kärkeä. Trump on puolestaan ​​saanut kaksi merkittävää kannatusta, Yhdysvaltain puheenjohtajakauden hankkeen mukaan : Las Vegas Review-Journal (omistaa GOP-mega-lahjoittaja Sheldon Adelson) ja Florida Times-Union of Jacksonville.